Om os

Den Kreative Dramaskole er for alle børn og unge.

Har du lyst til at gå til drama? På dramaskolen udbyder vi forskellige hold, og der bliver undervist indenfor drama genren. Men eleverne får også små workshops i sang, dans og sceneteknik. Eleven vil få et indblik i hvordan man spiller skuespil, og hvordan det er at spille teater. Der bliver hvert år opsat en forestilling, hvor alle får en rolle, og man vil løbende blive guidet og udviklet i hvordan et drama-forløb foregår.

På Den Kreative Dramaskole bliver der lagt vægt på personlig udvikling og kreativitet. Meget af undervisningen vil være med det formål, at man kan udfolde sine kreative vinger, og skabe et univers af drama, hvor man selv er med til at danne forløbet ud fra idéer, initiativ og visioner, som altid vil blive hørt og forstået. Udover de faste undervisere, vil der også være undervisning af professionelle skuespillere, sangere m.m., så man kan lære forskellige teknikker og øvelser inde for faget.

Den Kreative Dramaskole blev grundlagt 01. november 2017 af Ronnie Jeppesen. Dramaskolen baserer sig på høj faglighed på dramaområdet. Vi ønsker at styrke identiteten hos den enkelte elev gennem udvikling af ansvarlighed og selvstændighed i et forpligtende fællesskab, hvor drama indgår som en betydningsfuld del af dannelsen på skolen. Vi stiller således krav om indsats og engagement også på lærersiden, idet vi mener, at lærerens personlige medleven i elevgruppen giver indsigt i den enkelte elevs potentiale. Det vil opnås ved et tæt samarbejde mellem lærerne præget af handling, vilje og konsekvens. Det vil virke befordrende for alles trivsel i en glad og seriøs hverdag.

Formålet med dramaskolens undervisning er:

• At eleverne får en forståelse for at blive set og hørt i et fællesskab, og lærer at udtrykke sig personligt og alsidigt.
  • At lære at tage og give plads.
  • At udvikle eleverne til at få tillid til egne muligheder.
  • At få mulighed for kropsligt, sprogligt og kunstnerisk at udtrykke tanker, følelser og erfaringer, og derigennem forholde sig til sig selv og omverdenen.
  • At få skabt et rum hvor det er ok at prøve og fejle og prøve igen.

Kom til prøvetime:

For at tilmelde dig prøvetime skal du blot kontakte vores daglige leder Ronnie på mail r.jeppesen@denkreativedramaskole.dk
Du er garanteret plads på holdet, når du har været til prøvetime. Efter timen skal du tilmelde dig holdet senest dagen efter dig prøvetime, ellers frigives din plads igen.

Vi glæder os til at se dig.

Vi glæder os til at se dig på dramaskolen.

Ronnie Jeppesen

Leder af Den Kreative Dramaskole