Biernes Dronning

Spillede 23. marts til 26. marts 2023 i Herlev Teaterbio

Ude i skoven, bor der mange forskellige slags insekter. Der er Mariehøner, snegle, de irriterende myg, sommerfugle, myrer og ikke mindst de travle honningbier. Som alle ved, så bruger bierne det meste af deres dag, på at lave honning. Der er en opgave til alle. Nogle henter nektar fra blomsterne, nogle passe kubben, nogle passer bi børn, og så er der selvfølgelig også den vigtigste opgave af dem alle, nemlig Bidronningen. Hun sidder i toppen af bikuben og sørger for at alt går som det skal. Hun og det kongelige “biråd”, bestemmer hvor meget og hvor lidt honning der skal produceres, og hvilke bier der skal lave hvad. Bierne er meget glade for deres dronning, som aktivt deltager i deres hverdag. Bierne står op hver morgen, og følger deres daglige rutine, hvor dronningen selvfølgelig indgår og uddelegere dagens poster. Men i dag, er der kaos. Dronningen er væk og ingen bi ved hvad de skal gøre af sig selv. Birådet prøver at holde orden i de summende bier, men forgæves. Hele bikuben er gået i panik! Heldigvis er der et par bier der siger, “vi bliver nødt til at finde dronningen”. En gruppe bier vælger at gå sammen med birådet hen til der hvor de så dronningen sidst. Her finder de et spor fra noget der ligner en bjørn. ÅH NEJ, det er nok biernes fjender bjørnene der har fanget hende. De sender straks en patrulje bier afsted efter dronningen, mens resten af bikuben bliver tilbage.

Medvirkende:

70 elever fra dramaskolen